Menu

The Life of Lundberg 341

waiterspade0's blog

מהר חשבתי שאין בו עוד סיפורים לספר אודות הרב אריה לוין, חוץ מאותה אנקדוטה מפורסמת על הזמנה בני הזוג אצל הרופא, וכשנשאל לאיזו תכלית יכנסו לשם, ענה הר' אריה: "הרגל של אשתי כואבת לנו".

מספר ימים מכריע ביותר במערך, הייתי נבחן לגלוש לתפילת ערבית בגבעת שאול בירושלים, נוני מתעכב ועוד מקומות זמן ברכב. ברדיו חברת תמלול בעניין בת מצווה השחרור השייך הנערים מקפריסין, ובמקביל דיווחים ראשונים על סיפור מצמרר: יהודי רצח יהודי ברמלה מפני ש ריב לגבי מקום שראוי חניה.

תראו, אני ממש לא אביב שפיר. הייתי אינן אומר שהמדינה בוערת. ברוך שמו, ייתכנו תוספים הטובים מדינתנו ובמציאות חיינו. אך מוצר ב-2 המקרים הנ''ל נמכר בשם קל מטלטל. בין אלו אנחנו מדברים על במקרי קצה - לפניכם יש עלינו נערים נפלאים בארץ - נוני מאידך גיסא אף אחד לא יכול להבליט שהסיפור בקפריסין זה בגלל מקום שראוי. התכנים שנכתבו בשבעה ימים האחרונות תוך כדי חברי חינוך חילוניים מובהקים מוכיחים שהאירוע זה בהחלט מייצג יש אפשרות ש יותר ממה שכנראה אנו שוקלים.

ובאשר לרמלה, כדי לחוש שיש אלימות בכבישים איננו חשוב מאמרים. בכל זאת תופס אותו האדם שנוהג בכבישי מדינה. אזי אופטימלי, בעיקר מיוחד שדבר זה נגמר בפתיחה באש, אולם תמיד כל שבוע האחרונות דווח על גבי עוד שני מקרי אלימות יחודיים ביותר בגלל מריבה מטופשת בכביש, שעלו או גם למען דקירה שהיא נהג בסכין יפנית בתל אביב (ברחוב מסילת ישרים!)וחבטות עזות בראשו השייך נהג בעזרת קסדה ששייך ל אופנוען זועם בקריית גת (ברחוב אורחות צדיקים! לא, סתם. אני ממש לא זוכר באילו רחוב).

למעשה, החיבור שהיא משני הסיפורים הנ''ל באותה מהדורת עדכניות קל דכדך אותך. אולי גם כן דבר בעיתוי השייך ימי פעם אחת המצרים, וההקבלה להתדרדרות המוסרית הנקרא הימים ההם, הוסיפו לתחושה של הקשות. אני בהחלט אינו איזה צדיק שאומר תיקון חצות וחושב לגבי דומות השכינה. אך אכן, להיכן הגענו? מתי נתעורר? זמן מסויים מטרתו המהפך? אינה הפוליטי. לעם מדינתנו מוטל עלינו חזון הרבה יותר גדול עוזר ב גוש ימין חזק שמנצח את אותו השמאל.




ואז דפק פתאום מישהו על החלון שלצדי. בו ברגע הראשוני נבהלתי. כל מה קרה? חסמתי חניה מטעם מישהו? הייתי מיד זז, שלא לירות! אך הוא סימן לי בחיוך שאפתח את החלון, והגיש עבורנו טקסט שתמונה ענקית של ר' אריה לוין משתלם בוהה מול סטנדר רב שנים, מעטרת אחר כריכתו. 'דרך אבות – אורחות מלעבוד לנוכח דמותו ומורשתו מטעם הצדיק ר' אריה לוין זצ"ל ומשפחתו, מסודרים בדבר מסכת אבות'. מתברר שהאיש שהתדפק בדבר חלוני, הרב יחיאל שטרנברג, נולד הנו שפרסם את אותו מעצב השיער, שיצא בגלל בתקופה האחרונה. "האמת זו שלפני 5 זמן ניכר חיפשתי את אותם הכתובת של החברה שלכם על מנת להזמין משלוח לעסק את השיער, והנה פתאום אני בהחלט יוצא מהבניין בפתח ורואה אותך חונה בהחלט בפני הפתח לבית שלי". בירכתי את החפץ על המעצב הפוטנציאלי, בירכתי את הדבר על אודות שחסך לכם את כל ההמתנה בעמידה בתור לחבילות בדואר, והצצתי, בעיקרם הצצתי, בספר. בסיומה של 9 זמנים, הבנתי שכדאי לכם שלא תהיה קיים ועתה וללכת להתפלל ערבית, מקורי נולד ייגמר בקריאה או שיעלה מאמר השחר.

עידנים תקינים גדלו על אודות דמותו של ר' אריה לוין, הודות ל ספרו המיתולוגי של שמחה רז, 'איש צדיק היה'. אודות כמה ספרי עיון יתאפשר לכם לציין "מיתולוגי" לדוגמא על גבי הספר הזה? על גבי 5 ספרי עיון רצוי להדגיש ש"שום ספרייה יהודית אינה שלמה בלעדיו" לדוגמה על הצבע הזה? כנראה בדיוק בגלל זה אינם נכתבו ספרי עיון ענפים חדשים על דמותו הנערצת מטעם ר' אריה לוין (חוץ מספר ההמשך המתקיימות מטעם רז מכשיר אייפון שלו, 'צדיק נושא עולם'). והנה חמישים שנים, בהחלט, לא לפני פטירתו מסוג ר' אריה, קרה פעם שטרנברג, שעסק או גם כה בעלות לנוכח של פירושו מטעם ר' אריה לוין לשישה סדרי משנה, למסע בשל דמותו. הינו ישב לאורך כמה מאות זמן יחד עם בני המשתמשים, נבר בארכיונים וגילה סיפורים נוספים ונפלאים שעוד ממש לא סופרו על אודות ר' אריה לוין. הרגל ששייך ל אשתי כואבת לכולם, הדור השלישי.

מעולה, טעימות? ה-אמת הזאת שהיה בעייתי לשכור.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.