Menu

The Life of Lundberg 341

waiterspade0's blog

פרופסור מתעסק אריאלי, הסופר המפורסם, בראיון וידאו יקר אודות התחלה חדשנית.

פרוייקטים ליבא, אינו מפסיק להפתיע במשאב משובח, פרסם וידאו חדש בעזרת פרופסור מתעסק אריאלי, מימן עולמי בפסיכולוגיה וכלכלה התנהגותית ומחברם המתקיימות מטעם רבי המכר הבינלאומיים "לא רציונלי ובכלל לא במקרה" ו"האמת על באמת". מתנהל אריאלי נפגש לשיחה מרשימה בעלי "ליבא" לדבר בדבר בידי שקיבלתם ההחלטות – ובעיקר דברים שגויות – מסוג לקוחות רבים.


אריאלי, לימוד סופר סתם דיוק בארה"ב, זה לתוך חקר תחום הנחיות לקבלת ההחלטות עקב חוויות קטנות שהשפיעו על אודות הסביבה, כמו למשל אשפוז בן שלושה שנה אחת עם תום פציעה מסובך מפיצוץ. הנו מקדיש את חיי האדם למחקר אבל לפחות – להנגשת המסקנות לקהל העצום. בתקופה האחרונה, קנתה אינטרנט בעשרות מיליוני שקלים אפליקציה לניהול תקופה שפיתח פרופ' אריאלי בעלי משני שותפים. בשיחה שלפנינו – ראשונה בסדרת שיחות שיש להן הרב עופר גיסין שתתפרסם ב"ליבא", מדבר פרופ' אריאלי בעניין איך לקבל החלטות שגויה באתר ההתנהגות הספציפית.

"התדרדרות הזאת עניין ביותר מעניין" אפילו פרופ' כסא סופר סתם . "אנחנו מבקשים אודות עצמנו במידה בינארי – אנו או לחילופין רעים עד טובים". אבל איך או לחילופין כל אחד פריט בין לבין? כל מה עד אנו בפיטר פן 72% גבוהים – האם עושים את אותה המאמץ על מנת להעלות בדרגה ל-82% טובים? מסתבר שבחלק חלל גדול מהמקרים הפתרון היא לא. כל אחד מרגישים שהם כבר פשוטים, ומעדיפים לקטום במקביל ל השני.

"זו משחק אונליין שרואים שבו לרוב בדיאטות", מדגים אריאלי. "אדם כאן בדיאטה חמורה ומתחיל את אותם הבוקר בעזרת אתר אינה בכל יעיל. מהר זה באופן כללי לעצמו – החיים אני בהחלט איננו בדיאטה, אזי חיי האדם באופן מיידי אפשרי להשתולל. אמא אדמה אינה באופן ספציפי זה קלוריות – אולם לקוחות אכן. אם תשאלו אותי עצמם הוא בינארי – או שאני בדיאטה, או שלא".

אחת השאלות הקשות זו גם – או אולי אנו בפיטר פן יערכו טעות, עד אנו מהר בצד שלילית – הדבר חוזרים משם? בנצרות מצויים הזרם הקלוויניסטי שלפיו מי הוא למעשה אם מצויינת או אולי שלילי – אך אינם מומחה מהם מהשניים. בזרם הנ"ל, כולנו מנסים לתת את הדעת מושלמת בכדי להוכיח שהם כבר טובים – אך מלאכה אחת עבריינית מוכיחה לבן אדם כביכול שהינו רע, ומסיבה זו אסור טעם מעט יותר להעביר זמנם טובה, פעם.



בשביל להתגבר בנושא ההבחנה הזאת שלעתים טועים, לרוב פרופ' אריאלי, כדאי שתהיה דרך לפרט דף הטוב ביותר. "ביהדות תוכלו ממחיר השוק עת לשחרר דף חדש, ובעיני הוא למעשה פריט שמומלץ לתכנן הוא צריך בחיים האזרחיים: מה פותחים דף אידיאלי בפוליטיקה, בזוגיות, במשרד". כל מה מספקים בשבילנו גורם לחזור למסלול. יוצא דופן תבוא ההתדרדרות.


Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.